Toffe bende

Gisterenmorgen viel de regen zoals Frank vrijdagavond in het weerbericht had gezegd, met bakken naar beneden en was het dus een beetje afwachten wat we zouden moeten aantrekken om de velden in te trekken... Rond een uur of 10 keek ik dan eens op buienradar.be en wat bleek, vanaf het NW kwamen mooi opklaringen en tegen 12u30-12u45 zou het gedaan moeten zijn met regenen en zou de zon er nog doorkomen. Wat bleek, de buienradar had weer gelijk! We hebben zelfs buiten in de zon onze obligate koffie kunnen drinken. Een paar nieuwe gezichten zoals Jean-Christophe, die de foto's verzorgde, Pieter en mijn schoonpa Roland gingen voor de eerste keer mee tracken en bij navraag bleek dat het zeker voor herhaling vatbaar was. Mathieu was als geweer voor de eerste keer mee en ook hij heeft een mooi jachtdag kunnen beleven. Alle geweren hebben elk een drietal hazen kunnen strekken en het doet deugd als de invités hun geweer hebben kunnen gebruiken. Het stuk van de jacht dat we gisteren gedaan hebben brengt ieder jaar een mooie tableau op en ook dit jaar deed het zichzelf weer alle eer aan. Achttien hazen en één konijn is niet mis in ieder geval. Zo wisten de trackers direct wat het gewicht van een haas (of soms twee, nietwaar Gilles? ) was. Mijn schoonpa kon de hazen als geen ander laten wateren en hield goed in de gaten dat ook de rest van de trackers dat deed. Ik denk dat ik in iedereen zijn naam mag spreken als ik zeg dat we een heel mooie, zonnige, wildrijke, aangename zaterdagnamiddag hebben kunnen beleven met een toffe bende mensen! Hopelijk volgende week weer van dat!

Weidmansheil, Kristof

geweren : Jean-Pierre, André, Maarten, Peter, Mathieu, Frederik, Joris en Kristof
trackers : Johan, Roland, Gilles, Pieter, Jens en Jean-Christophe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten