Frisjes

15 December 2007

Beste Jachtvrienden,

Vorige week kon ik niet mee door de babyborrel van mijn petekind Xibe. Met een dubbel gevoel richting Izegem door de stromende regen. Jagen in zo'n weer is natuurlijk niet plezant maar ik miste mijn vrienden wel en was aan 't dromen aan de hoeveelste haas ze zouden zitten. Na de babyborrel zijn we op zoek gegaan in het revier en we hebben ze gevonden. Jammer genoeg konden ze mijn getuut niet horen en zijn we naar huis moeten afzakken. Achteraf de verhalen gehoord en het bleek een allesbehalve vruchtbare dag geweest te zijn. Ook was iedereen compleet verkleumd en doornat. Enfin,misschien was het een dag geweest om snel te vergeten maar zaterdag kon iedereen er alweer mee lachen. Het kan toch niet heel het seizoen zo'n prachtig weer zijn...
Zaterdag was wel iets anders! Manman wat hebben we een geluk, weer helderblauwe hemel maar wel heel fris. De temperatuur flirtte met het vriespunt maar we konden ons goed opwarmen door de stevige tred die we inzetten . Eerst de kop van Anzegem en daarna st Anneke. Anzegem was zoals te verwachten weer dik in orde met z'n 11 hazen. De hazen liggen er wel heel onrustig want de meeste vertrokken heel vroeg. St Anneke lag drassig en verlaten en daar hebben we behalve 2 canards en een verdwaalde houtduif niets gezien.
Weer moe maar voldaan richting Klijtstraat op zoek naar een lekker stukje taart met een lekker warme koffie en dan op tijd naar huis want morgen de grote vossendag in Zulzeke!

Weidmansheil,Kristof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten