Vossendag

16 December 2007

Beste jachtvrienden,

Net zoals gisteren begint de ochtend vroeg want we moeten om 8.30u in Zulzeke zijn. En net zoals gisteren weer een witte waas over het glooiende landschap maar nu niet van Anzegem maar van de Vlaamse Ardennen met aansluitend een pracht van een zonsopgang.
Het beloofd weer zalig weer te worden op één van de laatste jachtdagen voor mij dit seizoen. Het is niet zomaar een jachtdag maar een heel goed georganiseerde vossenjacht. Ik heb de eer en het genoegen om deel te mogen nemen aan deze jachtdag en ik kan jullie verzekeren dat ik op regenachtige koude winteravonden nog vaak aan deze dag zal denken. Het is voor mij nog maar het 2de seizoen mét jachtverlof maar van zoiets kan je als 'jong'-jager normaal gezien alleen maar dromen.
Starten met het 't Sjoenzenbos met erna een tas soep met pistoletje, vervolgens het Wasserijbos,Groenendaele en de Waaiberg om dan aan het zwembad te genieten van een lekkere porto als aperitief en een overheerlijke tas soep met één of meerdere braadworsten als middagmaal. In de namiddag volgen net zoals in de voormiddag weer een aantal supervergezichten met om te beginnen Moorie,de Ponderosa ,Bommazenbos en als laatste de spoorweg . Na deze in alle opzichten heel geslaagde dag lagen 4 vossen op den tableau en was iedereen moe maar voldaan. Sjapoo aan alle trackers ook want zonder hen was deze dag niet mogelijk geweest.
Onze gastheren -en vrouwen hebben een diepe indruk nagelaten. Een dikke pluim voor deze dag van weidelijkheid ,veiligheid en amicaliteit en hartelijk dank nogmaals en misschien tot volgend jaar?

Weidmansheil,Kristof!

1 opmerking: