Beste vrienden,

Zaterdagmorgen wakker geworden door de zon die onze slaapkamer zalig verlichtte. Niet gewekt worden door 2 pagadders die (hoe doen ze het) direkt springlevend zijn, maar heel op 't gemak genieten van de rust om dan bij een lekker boterkoekje de krant eens door te nemen. Cézanie was bij haar marraine en Emilienne bij die van haar. Tegen de middag kwam Mario Baekeland, onze nieuwe tracker, mij oppikken om dan via Maarten en Trui's naar de Klijtstraat af te zakken. Rond 13u vraagt Trui mij of mijn vader nog komt....ik bel hem, wat raad je? Paniek aan de andere kant van de lijn...geef mij een halfuurtje en ik sta er stamelt hij nog en inderdaad, we zijn nog maar juist op de parking aan de Stropuyt gereden als nonkel Jo er ook staat. Een grasland met iedere 30m een vierdubbele prikkeldraad, een wortelveld en een pattatenveld later liggen er 2 hazen op de tableau. Nico heeft zijn schietkunsten eens gedemonstreerd en we proficiateerden hem met zijn mooie scheut. Jean-Pierre had een dag of 2 ervoor komen lichten 's nachts en er een heel aantal getelt maar ze hadden zich vandaag blijkbaar heel goed verstopt. Didier stond ons aan de auto's op te wachten en is dan nog een paar tracks gevolgd. Op een vuil stukske temidden de spruiten val ik in één of andere serieuze put en de botjes vulden zich op 't gemak met wat gorezop. De spruiten spoelden daar nog een beetje proper hemelwater bij en iedereen die niet voorzien was van 'getten' was helemaal gezegend. Bij mijn pa (die nogal aan de kleine kant is) waren zelfs zijn oksels nat en niet van zweten denk ik. 't Begint al vlug te donkeren en de wind die al de hele dag een strakke wind in ons gezicht blaast begint precies kouder te blazen. We besluiten er mee te stoppen als Truitje (met kort mooi kopje) komt aangelopen. Jean-Pierre, die haar niet direkt herkent, vreest voor gezaag en gezever maar nee, Truitje komt haar opa nog eens goed instoppen want die begint het nu heel koud te krijgen. Vlug naar het paviljoentje en daarna op 't gemak richting Kaster.
Hoeft het nog gezegd, 't heeft weer deugd gedaan om in deze herfstperiode van de natuurelementen te genieten!

Weidmansheil,Kristof
Geweren: Toorke,Jean-Pierre,Maarten,Nico,Peter,Jonathan,Kristof
Trackers: Sefke,Marc,Johan vdw,Mario,Gregory
Neuzen: Laika,Nina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten