Beste vrienden jagers,

Na zeven kleinwilddagen, twee vossenjachten en acht grofwilddagen in zowel binnen- als buitenland zit het jachtseizoen er jammer genoeg weer bijna op. Dit seizoen was er echt eentje om nooit te vergeten. De vele sneeuwval die ons hier in Vlaanderen belette om te gaan jagen had als voordeel dat ik in het zuidelijke landsgedeelte regelmatig mocht gaan genieten van de prachtige natuur en van de kameraadschap van een grote groep nieuwe vrienden. 
Ook voor het eerst in 't buitenland gaan jagen was een beleving op zich...In september op hazenjacht in Frankrijk om daarna 2 keer richting Hellenthal in Duitsland en één keer naar het Franse Signy L'Abbaye op grof wild te gaan. De prachtige sneeuwlandschappen zoals jullie misschien al op de foto's gezien hebben, waren ook echt magnifiek en blijven gebrand op mijn netvlies. De 3 reeën die ik kon strekken waren de figuurlijke kers op de taart en ondertussen heb ik er ook al heerlijk van kunnen genieten met enkele vrienden. Niets is zaliger om een zelf gestrekt stuk wild ook eigenhandig klaar te maken ('t water komt me weeral in de mond) en dan onder vrienden en kinderen te kunnen verorberen. Niets gaat boven een lekker stukje wild.
Ook het verlies van onze trouwe viervoeter Basiel is iets wat dit jaar onvergetelijk gemaakt heeft maar dan op een minder aangename manier. We missen hem nog dagelijks en ondervinden dat in allerlei kleine dingen...
Het jachtseizoen wordt binnenkort binnen onze WBE ook afgesloten volgens jaarlijkse traditie met een Hubertusviering in Tiegem en een aansluitend etentje in zaal Alta Ripa in Outryve. Dit jaar valt dit een beetje ongelukkig samen met het Vlaamse bosduivenweekend waar we nog wat duifjes hopen te kunnen strekken. Nu rest ons de verzorging van het revier en het bestrijden van de bosduif en dan in het voorjaar nog enkele keren de hoogzit op om hopelijk een reetje te kunnen strekken... aan iedereen die dit seizoen tot een memorabel seizoen gemaakt heeft en bovenal aan mijn Sofietje die ondanks het feit dat ze niet echt jacht-minded is, mij dit toch heeft gegund! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten