Hellenthal

Beste vrienden jagers,

Je moet niet altijd de trekker overhalen om toch een mooie jachtdag te beleven. 't Is misschien een cliché maar voor mij klopt het in ieder geval. Zo ook afgelopen zaterdag toen het voor de laatste keer dit seizoen richting Duitse Schöneseiffen ging. Na een schotloze voormiddag werd gevreesd dat het wel eens een heel mager tableau kon zijn om ons duits seizoen mee te eindigen.
Twee plaatsen werden ingevuld door twee vrienden die beiden de trekker konden overhalen net toen ik dacht niets meer te zien. Twee droge knallen. Twee blije gezichten. Gert miste op een haar de mooie keiler die de bergwand naar beneden kwam gelopen, Christiaan kon met een mooi bladschot het heerschap tot staan brengen. Waidmannsheil! Op zo'n moment ben je net zo blij als je invité die een mooi stuk op een weidelijke manier kon strekken. Zelf zag ik enkel in de voormiddag twee mooie bokken en een reegeit mijn post passeren. Die laatste kon ik niet strekken omdat er geen voldoende kogelvang was...
Omdat dopen bij ons in Schöneseiffen schering en inslag is en het ook om de meest uiteenlopende redenen gedaan wordt, kon ook Christiaan er niet aan ontsnappen. Het was niet zijn eerste ever, ook niet zijn eerste ever in Duitsland maar wel zijn eerste ever in Schöneseiffen! Reden genoeg dus!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten