De gezelligheid van de winter.

Beste vrienden jagers,

De donkere avonden worden langer, de temperaturen dalen en bijna alle bomen hebben hun blaadjes losgelaten. De blaadjes die door de snijdende noordenwind meegenomen worden en een kleurrijk tapijtje op het revier leggen. Dit is het seizoen van de gezelligheid, van het cocoonen, van knetterende haardvuren en van warme kussens en dekentjes in de sofa, het seizoen waarin we al beginnen denken aan de kerstperiode maar vooraleerst het seizoen van de jacht! Dit is ons seizoen. Het seizoen om te oogsten, het seizoen waarin we al onze jachtvrienden op de verschillende jachtenvelden terugzien...

Ondertussen zijn al verschillende grofwilddrijfjachten, kleinwilddrijfjachten en aanzitjachten de revue gepasseerd en bleef mijn blog een beetje verweesd achter. Omdat ik zelf heel graag nog eens de verhalen van de voorbije jachtdagen lees, en er ondertussen ook nog alle beelden bij zie, zet ik mij nog eens achter het scherm om 't voorbije weekend wat te illustreren.

Zaterdagnamiddag mocht ik een Anzegems jachtgezelschap vervoegen en het werd een blij weerzien met een hoop bekenden. 's Morgens regende het oude wijven en het zag er ook niet naar uit dat we snel verbetering zouden krijgen maar niets was minder waar. Na een deugddoend kopje koffie zien we in de verte dat de zon alle moeite doet om enkele gaten in het wolkendek te branden. De hele namiddag mogen we genieten van de laatste warmte en afsluiten doen we met een mooi tableau. Mijn inbreng in het tableau zijn enkele duifjes en een viertal langoren. Lang nablijven kan ik niet want 's avonds mogen we de beentjes onder tafel steken op het huwelijk van de jachtvrienden Sara en Olivier. Omdat op zondag nog een volledige dag haas op het menu staat, trekken we rond 2u terug richting Kaster.
Zondagmorgen opnieuw 'vroeg' uit de veren en tegen 9u staan mijn schoonpa en ik opnieuw aan 't jachtpaviljoen in Deerlijk. Op weergebied krijgen we een blauwdruk van zaterdag. 's Morgens enkele intense buitjes en in de namiddag een mooie winterblauwe hemel. Ook hier een heel mooi, gevarieerd tableau van duif, eend, haas, konijn en fazant. Bij thuiskomst komt de heerlijke geur van homemade lasagne me tegemoet en bij het verorberen gaan mijn gedachten weeral uit naar komend weekend! Naar weekends als deze kijken we steeds uit maar jammer genoeg gaan ze altijd heel snel voorbij. Aanstaande zaterdag trekken we nog eens richting Duitsland en hopelijk is Artemis mij dan ook even goedgezind als dit weekend!

Waidmannsgroet, Kristof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten