Offroad Challenge

Beste vrienden jagers,

Wie mij een tiental jaren geleden gezegd zou hebben dat ik jaarlijks meer dan vijf keer naar de Ardennen zou afzakken, die had ik gek verklaard. Voor ik begon te jagen zeiden de Ardennen mij eigenlijk helemaal niets. Ik hield meer van onze kuststrook. Niet dat ik nu niet graag meer naar het mulle zand trek, maar de Ardennen hebben ondertussen ook wel mijn hart gestolen.
Het voorbije jachtseizoen ben ik een tiental keer om 4u 's morgens, met plezier en in absolute stilte, de warme bedstee uitgekropen om naar alle uithoeken van ons eigenste 'bergmassief' te rijden en daar een dag onder vrienden en in de natuur door te brengen. Gisteren ben ik samen met mijn jachtmaat Kristof naar het rurale Ardeense Resteigne afgezakt. Niet om te jagen deze keer, maar wel als voorbereiding van een jachtevent dat we deze zomer zouden willen organiseren.

Wat ik daar zag heeft mij blij gemaakt. Het laatste hobbelige aardeweggetje van het 15ha grote domein dat de wagen afmaalde, onthulde langzaam een heel charmant beeld. Gelegen op 400m hoogte, geeft het hotelletje, genaamd 'Le Relet' je hier een schitterend panorama zomaar cadeau. Bij aankomst ligt Le Relet te baden in de eerste zon van het jaar en uitbater en eigenaar Yves, een uitgeweken West-vlaming staat ons reeds met open armen op te wachten. Bij het binnengaan proef je de charme en ruik je de gezelligheid. Een hotelletje waar elke jager van droomt, waar aan elke muur een jachttrofee hangt, waar de geur van everzwijnehammetjes als in een strip van Asterix & Obelix met een sliert doorheen de benedenverdieping, zich een weg zoekt naar de neuzen van de gasten, een hotelletje waar de vloeren kraken bij iedere stap die je er zet. Dit wordt onze uitvalsbasis voor de Offroad Challenge.

Gisteren zijn we samen met Yves al een deeltje van het parcours gaan verkennen en ik denk dat diegenen die zich zullen inschrijven, een heel tof en lekker weekend  tegemoet gaan. Van de stijle hellingen van de steengroeve, over de 'ondiepe' doorgangen van de Lesse tot de modderige bronnepaadjes nabij Le Relet, het avontuur lonkt echt overal. Wij kijken er in ieder geval al heel erg naar uit! De sfeerbeelden van gisteren kun je hier alvast bekijken.

Met weidelijke groet, Kristof

Geen opmerkingen:

Een reactie posten